Forum Black and White/DB Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Projekt modderski ( TES IV ) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:25, 08 Wrz 2007 Powrót do góry

Skoro off topic to off topic Smile . Od niedawna pracuję nad pewną modyfikacją do gry The Elders Scrolls IV: Oblivion. Nawet jeśli nie kochacie tej gry możecie się zaciekawić tym projektem. Ale zacznę od początku.

W zamierzeniu mod ma być duży ( około 50 nowych plansz, 40 wnętrz, 2 miasta, około 50 unikalnych NPC-ów, nowe questy ( około 15 ).
Modzik jest w naprawdę wczesnym stopniu rozwoju, mam ukończonych zaledwie 5 plansz. No ale wypadałoby powiedzieć o najważniejszych rzeczach.

Mod NIE ZMIENIA nic z oryginalnej wersji gry. W pewnym miejscu jest teleport, przenoszący nas do nowego świata. Ale przejście przez niego nie jest tak łatwe jak sie wydaje. Nie grzebałem w miastach, nie zmieniałem żadnych obszarów oryginalnego Obliviona.

Najważniejsza jest zmiana charakteru gry. Każdy kto grał w Obliviiona albo Morrowinda stwierdzi, że gra jest całkiem fajna, ale bardzo nużąca. Mało przeciwników, mało urozmaicone lokacje itd.
Nawet na obecnym etapie prac ( tak, testuje moda na bieżąco ) widoczne są zmiany. Wróg ściele sie gęsto ( np. 40 przeciwników na planszę, która wcale nie jest aż taka ogromna ), można powiedzieć że to prymitywna siekanina. Wszędzie latają fireballe, bez przerwy nawalamy mieczem/toporem czy co tam mamy pod ręką. Jednak zdecydowanie taka gra byłaby nudna. W koncepcji mam możliwość ukończenia moda na 4, może 5 sposobów ( ale z racji że 5 pewnie nikt nie wybierze raczej na 4 Twisted Evil ): Jako wojownik ( słabi wrogowie, nadrabiają liczbą; prymitywne zagadki [ przekręć pokrętło i idź dalej Razz ], ostra akcja, zamknięte, ciasne korytarze ), łucznik ( otwarte przestrzenie, średni wrogowie, headshoty Very Happy , dosyć trudne zagadki ), mag ( kule ognia, pioruny, silni wrogowie, trudne zagadki, zarówno otwarte jak i zamknięte tereny ) oraz skrytobójca ( sztylety, kusze, trucizny, POTĘŻNI wrogowie [ bez ataku od tyłu tudzież z zaskoczenia raczej nie ma szans na wygraną... ], wszędzie mrok, skradanie sie, najtrudniejsze zagadki). Opcjonalną ścieżką miał być druid - mag pozbawiony czarów ofensywnych. Ale zapewne nikt nie obrałby tej ścieżki, więc z niej zrezygnowałem.

Jak widać, jeśli komuś nie podoba się siekanie na lewo i prawo, może zostać skrytobójcą. Propos jednolitych lokacji - teraz już ich nie uświadczycie. Opiszę krótko to co na razie można spotkać w drodze wojownika.

Wchodzimy przez teleport. Długi korytarz, brniemy po kolana w wodzie. Wybiega stado goblinów. Nawiązuje się walka. Następny Portal. Jesteśmy w ruinach. Zewsząd mrok. Słychać dziwny odgłos. Po chwili ledwo zauważamy ożywieńców. Łapiemy za pochodnie i przedzieramy się przez ruiny. Schodzimy jeszcze głębiej. Jesteśmy pod wodą. Wypływamy na powierzchnię i nagle oślepia nas olbrzymi blask. To biały kamień, legendarne Serce Krypt. Droga do niego nie była łatwa. Korzystamy z mechanizmu i strącamy go z wysokiej kolumny. Koniec drogi ? W kącie jest pewien tunel, zabity deskami. Zauważamy książkę. Okazuje sie, że to pamiętnik archeologa. Czytając go dowiemy się wielu ciekawych, aczkolwiek niekoniecznie pocieszających rzeczy na temat tych ruin. Wywarzamy deski i stajemy oko w oko z demonem. 3 razy większym od nas. Albo panicznie uciekamy do wyjścia, albo stajemy do walki z potworem. Śmiem twierdzić, że do najtrudniejszej walki w całej grze. Ale demon to pikuś, w porównaniu z tym co nas czeka... No co, nie mogę zdradzić zbyt wiele Laughing .

Bardzo silną stroną produkcji jest wprost niesamowita fizyka - pełno jest pułapek, przecięcie głupiego sznurka może mieć poważne konsekwencje... Oczywiście na tym fizyka sie nie kończy. Może ona być naszym najgorszym wrogiem (pułapki...) lub najlepszym sprzymierzeńcem ( w końcu pułapki nie działają tylko na nas... ). Za fizykę odpowiedzialny jest sam Havok.

Co do lokacji - odwiedzimy miasta, wsie, porty, stocznie, ruiny, bagna, lasy, jaskinie, forty, kopalnie, domy, sklepy i wieeeele innych. Wbrew pozorom 50 to nie taka mała liczba.

Dużym plusem ma być - ba, w sumie już jest - klimat. Uczucia, gdy wchodzimy do komnaty, w której ma czaić sie demon, a która okazuje sie pusta są nie do opisania... Tym bardziej jeśli wiemy, że demon nas wciąż obserwuje Twisted Evil .

Niedługo was raczę screenami, jeden obrazek mówi więcej niż tysiąc słów. Jeśli ktoś chce pomóc w tworzeniu moda, walić na gg. Niekoniecznie wymagane doświadczenie w Oblivionie lub w edytorze do niego ( w końcu ktoś musi np. tworzyć mapy, każdą pomoc chętnie przyjmę, ale nie ukrywam że najbardziej potrzebny mi jest grafik 3D ).

Mam nadzieję, że zbytnio nie przynudzałem. Temat ten będzie bardzo często aktualizowany ( może nawet codziennie ). Żegnam, lecę dalej tworzyć mod Twisted Evil

Na końcu będę umieszczał procent skończenia modyfikacji.

Mod skończony w 5 %.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Khazar dnia Nie 18:55, 09 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Shell
administrator
administrator


Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 636 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:54, 08 Wrz 2007 Powrót do góry

Trzeba umieć coś takiego zrobić więc jestem pod wrażeniem.. Grałem w oblivioni nie narzekałem na brak dobrych pomysłów ale z tego co czytam mogę być mile zaskoczony Smile
Te plansze mają być jakoś konretnie połączone czy jak? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
extractor
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 656 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 21:59, 08 Wrz 2007 Powrót do góry

No cóż, nie pogrywałem w Obliviona, ale twój pomysł może być ciekawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:36, 09 Wrz 2007 Powrót do góry

Zachęcam do dalszego komentowania Smile możecie dawać też własne pomysły...

Shell tak świat jest połączony, tak po prostu. Teleporty, drzwi, jednym słowem normalka.

Z nowości mam bardzo dobrą wiadomość !!!!!!
Otóż tworzę CAŁY NOWY ŚWIAT ! Od podstaw - znajdzie się w nim wszystko, co w oryginalnym świecie Obliviona - drzewa, góry, morze, plaże, potworki, miasta itede...

Z mniejszych ciekawostek do gry wrzucam zestawy - po 5 na każdą klasę. Chodzi oczywiście o zbroje. Na razie skończyłem zbroję mrocznego pana ( taki paladyn, tyle że zły Twisted Evil ), piękna, czarna zdobiona złotem Smile .
Przewidywane sety ( acha za skompletowanie całego dostajemy różne bonusy, ale warto zaznaczyć, że nie jest to wcale takie łatwe. Oto wspomniane sety:
a) wojownik
- zbroja paladyna,
- zbroja mrocznego pana,
- zbroja barbarzyńcy,
- pancerz giermka,
- pancerz włócznika.
b) mag
- szata adepta magii,
- szata maga ognia,
- szata nekromanty,
- szata arcymaga,
- pancerz maga zbrojnego.
c) łucznik
- ubranie łucznika,
- strój kusznika,
- pancerz snajpera,
- zbroja mistrza kuszników,
- pancerz strzelca.
d) skrytobójca ma trochę gorzej, tylko 3 sety.
- ubranie asasyna,
- pancerz asasyna,
- płaszcz skrytobójcy.

Może wydawać się to trochę sztuczne, ale w grze nie ma takiego odczucia. Jeżeli pomysł nie wypali, kwestia usunięcia tego elementu z gry to około 2 minuty Smile .


EDIT
O tak ! Są screeny Smile Łącznie było ich naprawdę dużo ( 40 ? ) ale niektóre po prostu źle wyszły, lub też były nieciekawe. Pozostawiłem wam moim zdaniem najatrakcyjniejsze Very Happy Ale nie przedłużam. Oto one:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Khazar dnia Nie 18:29, 09 Wrz 2007, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Shell
administrator
administrator


Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 636 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:21, 09 Wrz 2007 Powrót do góry

Używasz jakiś edytorów czy sam to wszystko robisz?
Dam Ci pare dobrych rad (tak tak wiem że skoro mniej sie na tym znam to nie powinienem ale troche musze pozrzędzić)
- nie rób zbyt dużo podziemi, w oblivione było ich aż za dużo i wszystkie były praktycznie takie same
- jak ma być dużo podziemi naszpikuj je pułakami po uszy, tak aby uważać na każdy krok i zabijać nimi potworki jednocześnie
- może dodaj możliwość rekrutowania sojuszników jeśli potrafisz? Tylko jakichś mocnych, a nie takich ciapowatych jak w orginalnym oblivionie.
Co do setów.. genialny pomysł, tego brakowało mi w oblivionie, teraz nie tylko będziemy wyglądali "ładnie" w np ebonowym secie ale też dostaniemy jakiś bonus.. Smile

PS: Widze że wrzucasz screeny na bieżąco Very Happy OK, nie przeszkadzam ^^.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:40, 09 Wrz 2007 Powrót do góry

Oczywiście że możesz dawać porady, ale :
- muszę przyznać, że z dawaniem pułapek w podziemiach to raczej nie za dobry pomysł. Kolega zaproszony na testowanie 10 metrów nie ubiegł żywy w pierwotnej wersji Smile . Pułapek jest mało na ścieżce wojownika i maga, najeżymy ścieżkę skrytobójcy, ponieważ gracze preferujący ten styl są z natury ostrożni Smile
- podziemi będzie naprawdę sporo, ale różnią się od siebie. Dziwnie wyglądałby świat wielki jak 1/6 Obliviona ( taki mam zamysł, zobaczymy jak wyjdzie ), w którym znalazło by się 5 podziemi Smile .
- umiem. Ale "ciapowatość" to wina AI. Oczywiście pozostają skrypty ale uczciwie się przyznam - kupa roboty. Dziesiątki linijek. Nawet jakbym to przebrnął gracze narzekaliby na to że grą kierują skrypty Smile . A poza tym nawet najgenialniejszy z nich w pewnym momencie może zbłądzić, i zacząć np. biegać w kółko...
Wszystko robię sam, w oparciu na The Elders Scrolls IV Construction Set.

Niestety jest druga strona medalu... wymagania sprzętowe. Zalecam proc powyżej 3 GHz, i około 1,5 Giga ram. Ale rozumiem problemy graczy, toteż rozproszyłem przeciwników w grupy ( gdy następny podchodzi, pierwszy już ginie, maks 10 przeciwników w 1 oddziale, komp nie "laguje" ) oraz zrezygnowałem z bitew ( może będą opcjonalne - sam nie wiem, ale na pewno byłyby na większą skalę - nie taką, jak w Oblivionie - "oblegane" miasto i 20 wrogów Razz . Jeśli je już umieszczę, to wrogowie będą się przemieszczali w oddziałach, a razem może i 200 styknie Smile . Zapewniam, szturm na zamek ( może nawet oblężenie ? Razz ) będzie niepowtarzalnym uczuciem.

edit.
Acha, co do setów - magiczne nie będą zapewniały obrony przed bronią - mogą natomiast przerażać niektórych wrogów ( ucieczka ), oślepiać ich ( szata ognia ), a także wytwarzać wokół właściciela magiczną tarczę, odbijającą pociski.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Khazar dnia Nie 18:46, 09 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Shell
administrator
administrator


Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 636 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:44, 09 Wrz 2007 Powrót do góry

Mi osobiście w pierwotynm oblivione bardzo podobał się motyw z kłodami na samym początku gry w podziemiach.. Takie coś dodaje smaczku..
Ciapowatość można zwalczyć w prosty sposób.. wzmocnić pomocników np baaardzo duża wytrzymałość i średni atk. Na moje oko do tej pory było - średnie AI, mała wytrzymałość, mały atk..
Jak jest z nickami npców? Sam wymyślasz?
Aha i nie wymyślaj/nie rób wszystkiego naraz bo się pogubisz albo znudzisz Very Happy Miałem podobne sytułacje kiedy zbyd duży zapał na poczatku powodował przedwczesną nude..

PS: Kurde aż wstyd się przeznać że nie przeszedłem obliviona.. brakło czasu :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:50, 09 Wrz 2007 Powrót do góry

Taaak, te nicki najgorsze. Trzeba mieć obeznanie w rasach Tamriel. Skoro jesteśmy przy NPC, każdą twarz edytuję osobiście, nie daję <random>. Dzięki czemu każdy NPC wygląda inaczej. NPC-ami są także dremory, żyjące w symbiozie z ludźmi ( ale żeby nie było przesadzenia zbyt dużo ich nie spotkamy - na jakimś screenie można zauważyć jedną z nich ).


Edit 10.09

Kolejny dzień żmudnej pracy... tym razem nie robiłem nowych obszarów, ale koncentrowałem się na tych już obecnych. Teraz wszystko jest dopieszczone i nie ma żadnych błędów.

Edit 20.09

No, wczoraj cały dzień pracowałem nad modem. Naprawiłem pewien bardzo kłopotliwy bug ( czasem, gdy weszło się do jednego obszaru natychmiast spadało się w nicość ). No i najważniejsze - zacząłem tworzyć nowy świat Smile . Na razie są to tylko 4 komórki. Ale za to nie można narzekać na brak urozmaicenia. Zaczynamy w chatce na wzgórzu, wyłazimy, gadamy sobie z okolicznymi NPC, zwiedzamy dość pokaźny ogródek, możemy sobie pozbierać zioła, zapuścić się w las na polowanko Smile . Albo oczywiście ruszyć przed siebie główną drogą, która kończy się po około 100 metrach Razz . Ale spoko, staje się coraz dłuższa, to dopiero początek prac. Acha postanowiłem nie wykorzystywać generatorów terenu - wszystko robię ręcznie. Co do innych atrakcji dzisiaj z rana zrobiłem duuużą plażę z obozem piratów. Oczywiście mają statek Smile . Jak dobrze pójdzie może nawet zrobię bitwę morską, ale prawdę mówiąc wątpię. Oczywiście można także zakosztować trochę bardziej spokojnych form życia - zbierania ziółek, czytania książek ( na razie to w sumie książki, bo tylko 1 w nowym świecie jest ) itd. Ale kto by się w to bawił ? Twisted Evil .

Edit 21.09

No dzisiaj znaczny postęp... zrezygnowałem z idei pewnej planszy i zamieniłem ją na więzienie. Dzięki temu fabuła zyskuje na wiarygodności a sama lokacja wygląda teraz bosko - średnio oświetlona, sugestywnie spowita mgłą... ogólnie klimat świetny. No i Shell będzie wniebowzięty Laughing . Mnóstwo obiektów Havok.

Postanowiłem codziennie dodawać edit odnośnie postępu prac. Będzie on umieszczany w najbardziej bieżącym poście. Rozbudowałem także nieco tą statystykę.

Ukończenie NPC - 5 %
Ukończenie Podziemi - około 10 %
Ukończenie Setów - 15 %
Ukończenie Dialogów - 0 % ( no niestety ale sytuacja się wkrótce zmieni )
Ukończenie skryptów - 3 %
Ukończenie nowego świata - 1 %
UKOŃCZENIE MODA - około 7 %


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Shell
administrator
administrator


Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 636 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:21, 22 Wrz 2007 Powrót do góry

No no no.. życze wytrwałości w dalszych pracach nad modem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
extractor
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 656 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 19:42, 22 Wrz 2007 Powrót do góry

Khazar, mów tylko a pomogę ci z dialogami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:16, 23 Wrz 2007 Powrót do góry

Umiesz robić dialogi w edytorze ? Czy chodzi ci o to że masz pomysły na dialogi ? Wiesz też mam kupę pomysłów ale w ogóle robienie dialogów w Oblivionie jest strasznie trudne ( kto grał wie o co mi chodzi - mimika twarzy rozmówców, zmiany nastawienia itd ), chociaż wykonalne. Wczoraj zacząłem tworzyć Smile . Na razie są 2 tematy rozmów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
extractor
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 656 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 11:05, 23 Wrz 2007 Powrót do góry

Acha... Nie no o pomysły mi chodziło Razz Mam słaby sprzęt i nie ruszy u mnie Oblivon, można robić cokowliek w edytorze jak nie ma się gierki? Zawsze coś bym próbował pomóc xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:53, 23 Wrz 2007 Powrót do góry

No cóż jak nie masz ŻADNYCH plików gry to co najwyżej możesz spróbować zrobić totalną konwersję, w co wątpię... Kupa pracy, ale wychodzi tak jakby nowa gra. Odradzam próbować, każdy głupi przedmiot trzeba tworzyć samemu od podstaw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
extractor
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 656 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 13:21, 23 Wrz 2007 Powrót do góry

Acha... A same pliki tekstur dużo ważą?? Przesłałbyś mi i bym coś pomógł robić xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Khazar
Władca Otchłani
Władca Otchłani


Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 997 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:50, 24 Wrz 2007 Powrót do góry

Tekstur jest od groma Razz i jeszcze modele 3D, na które się owe tekstury "nakleja". Sądzę że wszystko ważyłoby około 1 giga, więc nie prześlę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)